اعزام زندانیان مبتلا به کرونا از زندان اوین و اردبیل به بیمارستان و افزایش نگرانی از وضعیت فعالین مدنی آذربایجانی

زندانیان مبتلا به کرونا در زندانهای اوین و اردبیل به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا خندان فعال حقوق بشر طی توییتی اطلاع داده است که در زندان اوین بند ۴ اتاق۳  از مسئولین اتاق خواسته شده لوازم یک زندانی را جمع آوری کرده ، پتو و وسایل استراحت او را بسوزانند.

علیرضا فرشی،توحید امیرامینی وکاظم صفابخش هر سه زندانی محبوس در زندان اوین در این بند زندانی هستند و پس از انتشار این اخبار نگرانی از وضعیت سلامت این فعالین بیشتر شده است.

همچنین فعالین سیاسی مدنی آذربایجانی طی تماسی که با خانواده داشته اند در روز ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ از اعزام یک نفر در اتاق۳ بند۴ که علائم حاد بیماری کرونا داشته است به بهداری زندان اوین و احتمالاً بعداً به بیمارستان خبر داده اند.

طی اطلاعاتی از داخل زندان اردبیل یک بیمار که علائم حاد ویروس کرونا را داشته است از بند ۸ زندان اردبیل به بیمارستان امام خمینی منتقل شده است فروشگاه، تلفن، امکانات و سالن اصلی بند ۸ و بند ۷ امنیتی که عباس لسانی فعال ملی مدنی آذربایجانی در آن محبوس است مشترک بوده و این مسئله بر نگرانی از وضعیت سلامت این فعال ترک افزوده است.

پیشتر بند ۱ و بند سلامت زندان اردبیل نیز بعلت داشتن بیمار کرونایی به حالت قرنطینه کامل درآمده است.

از دیگر زندان های ایران از جمله زندان رجایی شهر و تبریز که لطیف حسنی و محمد عبدالمحمدزاده فعالین سیاسی مدنی آذربایجانی در آن زندانی هستند اخبار مشابهی منتشر می گردد.

سازمان ملل متحد طی بیانیه ای از شرایط زندانیان در کشورهایی که کرونا ویروس در آن شیوع پیدا کرده از جمله ایران ابراز نگرانی کرده است و سازمان عفو بین الملل طی هفته های اخیر با انتشار بیانیه های جداگانه ای خواستار آزادی زندانیان عقیدتی شده است ولی به رغم تقاضای سازمانهای حقوق بشری هنوز شمار بسیاری از زندانیان سیاسی و زندانیان جرائم غیر خطرناک نتوانسته اند از حق مرخصی بهره مند گردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید