مصطفی سلیمی زندانی سیاسی کرد اعدام شد

حکم اعدام «مصطفی سلیمی» زندانی سیاسی کرد کە در جریان شورش زندان سقز از زندان فرار کردە و دوبارە دستگیر شدە بود، در زندان مرکزی سقز اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم اعدام «مصطفی سلیمی» بامداد روز شنبە ٢٣ فروردین ۱۳۹۹، در زندان مرکزی سقز بە اجرا در آمد.

«مصطفی سلیمی»، ۵۳ ساله، زندانی سیاسی کرد، پس از فرار از زندان سقز چند روز پیش از سوی حکومت اقلیم کردستان بازداشت و به ایران تحویل داده شده بود.

«مصطفی سلیمی» در جریان شورش زندان سقز در روز جمعە ٨ فروردین ۱۳۹۹، همراه با ٧٠ زندانی دیگر از زندان سقز فرار کرد و پس از ١٠ روز، هجدهم فروردین ماه از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد.

گفتنی ست، محمد جباری دادستان سنندج از وی بە عنوان طراح اصلی فرار زندانیان سقز نام بردە است.

«مصطفی سلیمی» متولد چهارم تیرماه ۱۳۴۶، پیمانکار شرکت گاز بوده و به حکم قاضی «گودینی» در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است. “او اهل روستای «ایلو» منطقه «تیلکو» از توابع شهرستان «سقز» است که در سال ۱۳۸۰ به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد درآمد و تا حدود سه سال با این حزب همکاری کرد.”
 
گفته شده “این زندانی سیاسی محکوم به اعدام در اواخر سال ۱۳۸۲، به همکاری خود با حزب پایان داده و به دنبال آن در منزل یکی از اقوام خود در شهر نهاوند واقع در استان همدان ساکن شد. نیروهای امنیتی در همان زمان اقدام به بازداشت وی کرده و پس از انتقال به اداره‌های اطلاعات و دادگاه‌های سنندج و سقز، به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه به اعدام محکوم شد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید