آزادی زود هنگام زهرا زارع سراجی و تداوم حبس و محرومیت از درمان مرتضی نظری سدهی

«زهرا زارع سراجی» زندانی سیاسی که از تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ در مرخصی به سر می برد با اعطای عفو مشروط، از زندان آزاد شد و این در حالی است که همسر وی «مرتضی نظر سدهی»، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی محروم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹, «زهرا زارع سراجی» پس از تأیید درخواست عفو مشروط با توجه به بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شد و همسر وی «مرتضی نظری سدهی» زندانی سیاسی که در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال حبس تعزیری در زندان اوین می باشد، از دسترسی به خدمات پزشکی محروم شده است.

«زهرا زارع سراجی» در مهرماه سال ۱۳۹۷ به همراه ۳ متهم دیگر این پرونده از جمله همسرش «مرتضی نظری سدهی» توسط دادگاه انقلاب بهارستان محاکمه شده بودند. طی حکم صادره توسط این دادگاه «مرتضی نظری سدهی» به اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی”، “نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “تبلیغ علیه نظام” مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید و جزای نقدی و «زهرا زارع سراجی» از بابت همین اتهامات به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بودند.

در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ دادگاه تجدید نظر پس از برگزاری جلسه دادرسی ، «مرتضی نظر سدهی» به ۷ سال حبس تعزیری و «زهرا زارع سراجی» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید