علیرضا فرشی فعال مدنی ترک با قید وثیقه آزاد شد

«علیرضا فرشی» فعال مدنی ترک با تودیع قرار وثیقه به طور موقت از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «علیرضا فرشی» عصر امروز شنبه۲۳ فروردین ۱۳۹۹ پس از سه ماه بازداشت و با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی به طور موقت از زندان اوین آزاد شد.

«علیرضا فرشی»، شهروند اهل مرند، روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸، در مکان کار خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌بود.

ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲ دی ماه ۱۳۹۸،  دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای فرشی و سه شهروند دیگر در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور وکیل مدافع این شهروندان، محمدرضا فقیهی برگزار شد.

آقای فرشی، بیش‌تر طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان بابت اتهام «مشارکت در جمعیت بابت برهم زدن امنیت ملی» به ۱۵ سال زندان و تبعید به شهرستان باغ ملک از توابع استان خوزستان  محکوم شده بودند.

این شهروند روز ۲ اسفندماه ۱۳۹۲، مصادف با روز جهانی زبان مادری، به همراه تنی چند از فعالان مدنی در نسیم شهر تهران بازداشت و  روز یکشنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۳، پس از نزدیک به ۲ ماه  از زندان اوین آزاد شد.

سازمان عفو بین‌الملل  مستقر در لندن در اسفند ماه ۹۸ و همزمان با روز جهانی زبان مادری، طی بیانیه‌ای خواستار لغو حکم زندان و تبعید علیرضا فرشی مدافع حقوق بشر شده بود.

علیرضا فرشی پیش‌ازاین نیز به دلیل سردادن شعار در یک مراسم پیاده‌روی خانوادگی در خرداد سال ۸۸، در پارک ائل‌گولی تبریز، بازداشت و ضمن اخراج از هیئت‌علمی دانشگاه آزاد جلفا در دادگاه انقلاب به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم‌شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید