وریا دل انگیز فعال مدنی اهل مریوان به حبس تعزیری و شلاق محکوم شد

«وریا دل انگیز», فعال مدنی ساکن شهرستان مریوان, توسط دادگاه کیفری ۲ این شهرستان به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری و ۲۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز  شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹، «وریا دل انگیز» فعال مدنی اهل مریوان، از بابت اتهامات اخلال در نظم عمومی، توسط دادگاه کیفری ۲ شهرستان مریوان به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری و ۲۴ ضربه شلاق محکوم شد.

«وریا دل انگیز», در تاریخ ۴ مهر ماه ۱۳۹۶، در جریان مراسم شادی و پایکوبی به مناسبت برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق، در شهرستان مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود. اتهام وی «تحریک مردم جهت ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق» بود.

پیشتر گفته شده بود که وی در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش دست به اعتصاب غذا زده است. او که این مدت را در مریوان و سنندج تحت بازجویی بوده است، در یک تماس تلفنی، توانسته‌ بود بازداشت خود را به اطلاع خانواده‌‌اش برساند.

نامبرده پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام “اخلال در نظم عمومی”, در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۶, با تودیع قرار وثیقه ۴۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید