برگزاری دادگاه کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی سابق به طور غیابی

دادگاه «کیوان صمیمی»، روزنامه‌نگار، بدون حضور و اطلاع وی برگزار و حکم از طریق وبسایت قوه قضائیه به او ابلاغ شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانال تلگرامی «کیوان صمیمی»، روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹، دادگاه نامبرده به صورت غیابی برگزار  و حکم از طریق وبسایت قوه قضاییه به وی ابلاغ  شد.

گفتنی است، وی در کانال تلگرامی خود با اشاره به شرایط بغرنج اپیدمی کرونا در ایران، نوشت: “حکومت به‌جای این‌که در شرایط پرفشار کرونایی با آزادکردن زندانیان سیاسی و عقیدتی و اکثریت زندانیان عادی، مرحمی بر زخم‌ها بگذارد دست به اقدامات تند یا مشکوک می‌زند.”

«کیوان صمیمی» که از برگزاری دادگاه بی‌اطلاع بوده در کانال تلگرامی خود نوشت:

“دادگاهم تشکیل شد! امروز از طریق سایت قوه قضائیه مطلع شدم که بدون حضور من، دادگاه برگزار و حکمم صادر شده. من که نگران نیستم، لابد حکم بر برائت داده‌اند! اگر بیرون باشم، در جهت تقویت جنبش خشونت‌پرهیز اجتماعی‌ به‌مثابه تنها راه نجات کشور، کماکان خواهم کوشید. اگر هم به زندان بروم، باز هم از راه‌هایی احتمالاً موثرتر به این جنبش یاری خواهم‌رساند.”

«کیوان صمیمی» روز دوشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۸، کیوان صمیمی بهبهانی روزنامه نگار که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، به همراه تعداد دیگری از شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

این روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی سابق،‌ روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۸،  تصویر احضاریه‌ای را در کانال تلگرام خود منتشر کرد که نشان می‌داد باید برای پاسخ درباره پنج اتهام در محل شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حاضر شود.

اتهام‌های منتسب به او «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به امام خمینی» ذکر شده است.

«کیوان صمیمی» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام “زیر سوال بردن انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸” و “شرکت در تظاهرات اعتراضی” و “نوشتن مطالب انتقادی” به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
صمیمی سابقه تحمل ۴ سال حبس در حکومت شاهنشاهی را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی خود دارد.

پیش تر این وی در ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۳، برای انجام درمان پزشکی از زندان رجایی شهرکرج به بیمارستان مرکز قلب تهران منتقل شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل