انتقال پوریا ابراهیمی به بند ۸ زندان اوین

«پوریا ابراهیمی» فعال مدنی درروز دوشنبه ۸ تیر ماه پس از پایان یافتن دوره بازجویی از قرنطینه زندان اوین به بند ۸ این زندان انتقال داده شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی که در ۱۹ خردادماه سال جاری، همراه با «شکوفه آذر» و «غزاله شیری» دو فعال مدنی دیگر، از سوی نیروهای امنیتی در منزلی در شهر «رودهن» بازداشت شده بودند،درروز چهارشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۴، در دادسرای اوین شعبه ششم، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور” و “ارسال اخبار کذب به رسانه‌ها” تفهیم اتهام شد.
پیش تر این فعال مدنی در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بوده و در۴۲ خرداد ماه سال جاری از بند ۳۱۰ به قرنطینه این زندان منتقل و ودر روز دوشنبه ۸ تیر ماه ۱۳۹۴به بند ۸ این زندان منتقل شده است.
این فعال مدنی پیش‌تر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و پس از تحمل دوران حبس در پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲، از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شده بود.
«پوریا ابراهیمی» از جمله زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ اوین بود که در پی تنش‌های بند ۳۵۰، به انفرادی‌های ۲۴۰ منتقل شده و پس از ۱۱ روز به بند عمومی بازگردانده شده بود.
بند ۸ زندان اوین در کنار بندهای ۲۴۰ و ۲۴۱ که متعلق به وزارت اطلاعات و حفاظت قوه قضاییه هستند، قرار دارد و در کنار آن، اندرزگاه ۷ قرار دارد که تقریبا از نظر ارتفاع بالاترین اندرزگاه در اوین است و چشم انداز بخشی از کوهستان اوین- درکه در هواخوری آن دیده می شود. این اندرزگاه شامل ۴ سالن (سالن ۷، ۸، ۹ و ۱۰) در ۴ طبقه است که مجموعا حدود ۹۰۰ نفر زندانی (یا در ادبیات رسمی: مددجو) در این ۴ طبقه به سر می برند.
بیش از ۹۵ درصد زندانیان اندرزگاه ۸ متهمان یا محکومان جرایم مالی هستند. محکومان جرایم چک، مهریه، کلاهبرداری، جرایم مربوط به املاک و معاملات مسکن و … بخش عمده ای از ساکنان اندرزگاه ۸ را تشکیل می دهند.
برخی از زندانیان این بند، پیش از جرایم مالی مرتکب جرایم دیگری شده و محکومیت مربوط به آن جرایم را قبلا گذرانده بودند و حالا برای تحمل کیفر مربوط به جرایم مالی به این اندرزگاه انتقال پیدا می کنند.
پیش تر تارنمای کلمه در گزارشی از بند ۸ زندان اوین نوشت ” اینجا از قانون و بهداشت خبری نیست، مواد مخدر اما هست”
در حال حاضر بند ۸ یکی از بدترین بندهای زندان اوین نام گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید