زمزمه زنده بودن و لغو حکم اعدام برای سامان نسیم

خانواده نسیم درباره انتشار خبر زنده بودن و لغو حکم اعدام سامان نسیم ابراز بی‌اطلاعی کردند

«سامان نسیم» بهمن‌ماه سال گذشته به همراه پنج زندانی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در بند ۱۲ زندان ارومیه، به مکان نامعلومی برده شدند، اکنون ۱۳۶ روز گذشته و زمزمه‌هایی درباره “احتمال زنده بودن و حتی تخفیف حکم اعدام به حبس ابد برای او” شنیده شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این خبرها در حالی منتشر می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران با گذشت ۴ ماه و نیم، کماکان سکوت کرده‌اند و حاضر به پاسخ‌گویی درباره سرنوشت «سامان نسیم» زندانی سیاسی کُرد نیستند.

«مختار نسیم» برادر این زندانی سیاسی، ضمن رد این که آنها تاکنون به طور رسمی هیچ‌گونه خبری مبنی بر لغو حکم اعدام سامان دریافت نکرده‌اند به کمپین گفته: “ما هیچ خبری نداریم، تاکنون تلفنی نزده و تا حالا هم نمی‌دانیم کجاست و آیا زنده است و یا خیر.”

برادر این زندانی سیاسی در واکنش به انتشار اخباری درباره لغو حکم و زنده بودن او ضمن اعلام اینکه آنها از زمان انتقال سامان تاکنون از محل نگهداری او خبری ندارند گفته: “این خبرها صحت ندارند و قرار است وکیل ایشان پیگیری کند و دنبال کارهایش را بگیرد.”

او ادامه داد: “گفته شده قرار است وکیل با دادستانی فردا ملاقات کنند اما تاکنون درباره ملاقات با سامان و موضوعات دیگر ما بدون اطلاع هستیم.”

«مختار نسیم» در پایان افزود: “ما تا زمانی که سامان را ملاقات نکنیم، نمی‌توانیم هیچ خبری را تایید و یا تکذیب کنیم.”

منابعی تایید نشده امروز جمعه ۱۲ تیرماه ۱۳۹۴، به نقل از برادر سامان نسیم اعلام کرده بودند: “وکیل اعلام کرده حکم سامان نقض شده و با او ملاقات کرده است.”

در این گزارش‌ها آمده بود: “خالدی وکیل مدافع سامان، ضمن اعلام خبر نقض حکم اعدام برادرم در دیوان عالی کشور، گفته روز شنبه ١٣ تیرماه ٩۴ ما می‌توانیم با سامان ملاقات کنیم”.

از قول برادر این زندانی سیاسی نیز آمده: “از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته که سامان را از هم‌بندیانش در زندان ارومیه جدا کردند، ما دیگر هیچ اطلاعی از فرزندمان نداشتیم و پیگیری‌های مکرر ما بی‌نتیجه بود ولی حدود ١٠ روز پیش از طریق وکیل مدافع جدید سامان باخبر شدیم حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور نقض شده و او توانسته سامان را ببیند”.

«سامان نسیم» در تاریخ ٢٩ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، شش زندانی سیاسی محکوم به اعدام محبوس در بند ۱۲ زندان ارومیه، به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

به دنبال این انتقال «علی و حبیب افشاری» دو زندانی سیاسی اعدام شدند و «سیروان نژاوی» و «ابراهیم عیسی‌پور» دو زندانی سیاسی کُرد دیگر هم به زندان تبریز منتقل شدند. «یونس آقایان» نیز به زندان زنجان منتقل شد اما تاکنون از محل نگهداری «سامان نسیم» دیگر زندانی سیاسی کُرد خبری در دست نیست.

از آن زمان تاکنون این زندانی سیاسی هیچ‌گونه تماسى با خانواده‌اش نداشته و از سوى قوه قضاییه نیز اطلاع‌رسانى رسمى درباره وضعیت وی انجام نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل