سهیل عربی، زندانی سیاسی پس از پنج روز بازجویی به زندان فشافویه بازگردانده شد

«سهیل عربی», زندانی سیاسی محبوس در تیپ پنج زندان تهران بزرگ، پس از پنج روز بازجویی به این زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹، سهیل عربی, زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ که هفته گذشته جهت بازجویی به بازداشتگاه قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران منتقل شده بود به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد.

گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن اعلام این خبربه نقل از یک منبع مطلع گفته است: “محور بازجویی های صورت گرفته از «سهیل عربی» انتشار اخبار از این زندانی سیاسی در فضای مجازی و اعتصاب غذای وی بوده است. پس از بازگرداندن سهیل عربی به زندان تهران بزرگ مسئولان بهداری این زندان ادعا کردند که پرونده پزشکی این زندانی سیاسی که از بیماری هیدروسل « جمع شدن آب در بیضه» رنج می برد مفقود شده و از وی خواستند مجدداً مدارک پزشکی خود را به آنها ارائه کند”.

«سهیل عربی» از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است. وی در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید