کیوان صمیمی بهبهانی، روزنامه نگار به پنج سال زندان محکوم شد

«کیوان صمیمی بهبهانی»، روزنامه‌نگار، در یک حکم غیابی به پنج سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «کیوان صمیمی بهبهانی»، روزنامه‌نگار و سردبیر مجله ایران فردا، و از بازداشت‌شدگان تجمع روز جهانی کارگر سال گذشته، روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: “به پنج سال زندان محکوم شدم. در حکم غیابیِ صادره نوشته شده‌است که به‌دلایل زیر، مورد رصد و سپس شناسایی مأموران قرارگرفتم و نهایتاً در سال ۹۸ دستگیر شدم.”

«کیوان صمیمی بهبهانی»، فعال سیاسی در ادامه نوشت: “و اما دلایل: تشکیل حزب غیرقانونی آزادی مردم ایران [ البته در ۲۲ سال پیش! ]، سردبیری نشریه گروهک ایران فردا [ البته وزارت اطلاعات، ارشاد اسلامی، قوه قضائیه،… مجوّز ماهنامه‌ی ایران فردا را صادر کرده‌اند! ]، بارگذاری مطالبی همسو با شیطان بزرگ، در فضای مجازی، سخنرانی و تحریک مخاطبین،حمایت از زندانیان سیاسی،فعالیت در تجمع غیرقانونی روز کارگر.”

این روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی سابق، که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، به همراه تعداد دیگری از شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود،روز دوشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۸، با تأمین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

«کیوان صمیمی بهبهانی»،‌ روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۸،  تصویر احضاریه‌ای را در کانال تلگرام خود منتشر کرد که نشان می‌داد باید برای پاسخ درباره پنج اتهام در محل شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حاضر شود.

اتهام‌های منتسب به او «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به امام خمینی» ذکر شده است.

«کیوان صمیمی» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام “زیر سوال بردن انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸” و “شرکت در تظاهرات اعتراضی” و “نوشتن مطالب انتقادی” به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
صمیمی سابقه تحمل ۴ سال حبس در حکومت شاهنشاهی را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی خود دارد.

پیش تر این وی در ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۳، برای انجام درمان پزشکی از زندان رجایی شهرکرج به بیمارستان مرکز قلب تهران منتقل شده بود.

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید