اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان به زندان بازگشت

«اسماعیل عبدی»، معلم زندانی و عضو هیئت‌ مدیره‌ کانون صنفی معلمان ایران، با اعلام مخالفت در تمدید مرخصی برای تحمل ادامه حبس به زندان اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «اسماعیل عبدی» معلم زندانی، امروز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، هنگام مراجعه برای تمدید مرخصی، با مخالفت دایره نظارت بر زندان اوین مواجه شده و برای تحمل ادامه حبس روانه زندان شد.

«حسین تاج»، وکیل «اسماعیل عبدی» با انتشار مطلبی در فضای مجازی نوشت: “متاسفانه #اسماعیل_عبدی که امروز برای تمدید مرخصی به دایره نظارت بر زندان اوین مراجعه کرده بود با اعلام مخالفت در تمدید مرخصی برای تحمل ادامه حبس به زندان اعزام شد. این درحالی است که معاون قوه قضائیه، شب گذشته اعلام کرده بود مرخصی ها تا ۱۰ اردیبهشت تمدید شده است!”

«اسماعیل عبدی» معلم محبوس در زندان اوین نخستین بار در روز شنبه ۶ تیرماه ۱۳۹۴،  و پس از وقایع اعتراضی فرهنگیان ایران نسبت به نابسامانی های آموزش و پرورش، به عنوان نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور برای شرکت در اجلاس جهانی معلمان قصد رفتن به کانادا را داشت که به شکل غیر قانونی بازداشت شد و در دادگاه بدوی در بهمن ماه همان سال با ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم و حکم صادره از سوی شعبه ۳۶  دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.

«اسماعیل عبدی» از سال ۱۳۸۸ بارها به دلیل فعالیت صنفی در قالب کانون صنفی معلمان بازداشت و محاکمه شده و نوزدهم آبان ۱۳۹۵ بدون احضاریه بازداشت و برای تحمل حبس شش ساله به زندان اوین منتقل شد.

او در فروردین‌ماه ۱۳۹۷، برنده جایزه بین‌المللی همبستگی اتحادیه ملی مدیران مدارس و زنان آموزگار بریتانیا در سال ۲۰۱۸ شد.

«اتحادیه مدیران مدرسه و معلمان زن» (NASUWT) بریتانیا در توضیح اهدای این جایزه به عبدی،‌ عضو زندانی هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران نوشته:‌ «این جایزه به آقای عبدی به‌خاطر تعهد او به مبارزه برای حقوق معلمان و برابری آموزشی در ایران اهدا می‌شود.»

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید