مسعود کاظمی، دیگر به زندان باز نخواهد گشت

«مسعود کاظمی» روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، نامه آزادی خود را دریافت کرده و دیگر به زندان اوین باز نخواهد گشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مسعود کاظمی»، روزنامه نگار، که در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸،  به مرخصی آمده بود، بر اساس بخشنامه نوروزی قوه قضاییه و با گذراندن یک سوم دوران حکم، از پایان رسمی حکمش خبر داد. وی با انتشار مطلبی در حساب توییتر خود نوشت: «رسما تمام شد این کابوس. نامه آزادی را گرفتم.#زندانی_سیاسی #اوین»

«مسعود کاظمی» از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی مقیسه، با چند اتهام در مجموع به ۴ سال و شش ماه حبس و دو سال ممنوعیت از خبرنگاری محکوم شده‌بود که با توجه به رای دادگاه تجدیدنظر و بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات، مجازات اشد، یعنی دو سال از محکومیت او قابلیت اجرایی داشت.

این روزنامه نگار، از خردادماه ۱۳۹۸، در زندان اوین به سر می‌برد، و روز شنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۹۸، با قرار وثیقه به مرخصی آمده بود.

خبرنگار سابق روزنامه‌ شرق که ۲۰ آبان‌ماه ۹۷ از زندان آزاد شده‌بود، روز چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ و در پی حضور در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با عناوین اتهامی جدیدی روبه‌رو شد. قرار کفالت او از ۱۰۰ میلیون تومان به وثیقه ۱ میلیاردی افزایش یافت که در نتیجه آن بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

روز ۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸، حکم زندان «مسعود کاظمی»، خبرنگار سابق روزنامه‌ شرق، در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تأیید شد.

«مسعود کاظمی» که سابقه خبرنگاری در روزنامه‌های شرق، قانون و سردبیری ماهنامه صدای پارسی را در کارنامه خود دارد، پیش از این در روز ۱۴ آبان ۱۳۹۷، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۳۹۷، با قرار کفالت آزاد شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید