ماری محمدی، نوکیش مسیحی به حبس و شلاق محکوم شد

فاطمه (ماری) محمدی، نوکیش مسیحی که در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۸ در تجمعات اعتراض به انهدام هواپیمای اوکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه، توسط نیروهای امنیتی در حوالی میدان آزادی تهران «توام با خشونت فیزیکی» بازداشت شده بود، توسط دستگاه قضایی به احکام زندان و شلاق محکوم شد.

بر اساس این گزارش خانم محمدی، توسط شعبه ۱۱۶۷ دادگاه کیفری استان تهران، بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی (تجمع دی‌ماه ۹۸ هواپیما)» به سه ماه و یک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

این نوکیش مسیحی ضمن تایید این خبر در یک رشته تویت در صفحه خود نوشته است: «در این پرونده پس از تحمل انواع شکنجه‌ها و ۴۶ روز حبس در شرایط بسیار اسفناک وزرا و قرچک، به سه ماه و یک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شدم بخاطر اعتراض علیه کشتار بخاطر همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی بخاطر دفاع از حقوق همه انسانها در پرونده هیچگونه مدرکی در خصوص کیفرخواست صادره (اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی (ویژه تجمع دی ماه ۱۳۹۸ هواپیما) وجود نداشت. حتی از منظر قوانین جمهوری اسلامی باید تبرئه میشدم اما نه تنها به حبس بلکه به شلاق هم محکوم شده‌ام. البته ناگفته نماند که با توجه به اینکه پیش از صدور حکم، انواع و اقسام شکنجه‌ها را- که در هیچ یک از قوانین ذکر نشده و اتفاقا خود آن اعمال جرم تلقی میشوند- را خود و خانواده‌ام متحمل شدیم، در صورتیکه حتی اگر تبرئه هم میشدم، این تبرئه یک تبرئه واقعی نبود. نظر به اینکه دادگاه‌های تجدید نظر به دادگاه‌های تایید نظر تبدیل شده، از اعتراض به حکم خودداری کردیم. افتخار میکنم به همراهی و همدردی با انسانها در فضای حقیقی و خشن خیابان حبس و شلاق به مدت یک سال تعلیق شده است. ما همچنان ایستاده‌ایم!»

به گزارش محبت نیوز، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ماری محمدی قرار بود ۱۲ اسفندماه، برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کُرونا به تعویق افتاد.

این فعال مدنی چهارشنبه هفتم اسفند ماه، با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

ماری محمدی، شب یکشنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، در جریان تجمعات اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه و ابراز همدردی با خانواده قربانیان، توسط نیروهای پلیس امنیت در حوالی میدان آزادی تهران همراه با ضرب و شتم شدید بازداشت و به بازداشتگاه وزرا تهران منتقل شد.

او پیشتر در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ جهت محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده حاضر و به اتهام “عضویت در گروه‌های تبشیری، فعالیت مسیحیت و اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی نهایتا در بهار ۹۷ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید