تست کرونای سام رجبی، فعال محیط زیست زندانی مثبت اعلام شد

به گفته محمدحسین آقاسی و کتایون رجبی، وکیل مدافع و خواهر سام رجبی، فعال محیط زیست محبوس در زندان اوین به ویروس کویید -۱۹( کرونا) مبتلا شده است.

بر اساس این گزارش وی برای عمل جراحی که مدتی پیش درخواستش داده شده بود به بیمارستان منتقل شده و امروز قرار بود جراحی شود، اما طی آزمایش‌هایی که برای جراحی باید انجام می‌ شد، پزشکان متوجه شدند که جواب آزمایش کرونای او مثبت است و برای قرنطینه شدن به زندان بازگردانده شده است.

آقای آقاسی در گفتگویی به انصاف نیوز گفته: از آنجایی که او زندانی است، یا باید مرخصی بگیرد و به خانه بازگردد یا اینکه به یک شکلی اجازه‌ی مرخصی به او بدهند، او را در بیماستان نگه نداشته‌اند زیرا در ابتدا برای یک عمل جراحی دیگری به آنجا مراجعه کرده بود. در تماسی که با خواهر خود داشت به او گفته بود من را در زندان به بخش قرنطینه برده‌اند.

آقاسی درباره‌ی وضعیت جسمانی سام رجبی گفت: ظاهرا نشانه‌ای ندارند، علائمی ندارد یا اینکه تازه به بیماری کرونا دچار شده و یا ناقل بی‌علامت میکروب است. از آنجایی که حکم او بالای ۵ سال است به او مرخصی داده نشده و با درخواست او موافقت نشده است.

روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه نیز آقای آقاسی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفته‌بود: «آقای سام رجبی با خواهرش از زندان تماس گرفته و گفته تب داشته، سرفه‌های ناجور می‌کرده، به بهداری مراجعه کرده، در آنجا هم به او گفته‌اند این علامت کرونا است ولی حاضر نشده‌اند کاری بکنند و به او گفته‌اند به بند بازگرد و اگر بدتر شد، باز هم بیا.»

بر اساس حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی سام رجبی به ۶ سال زندان محکوم شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید