میلاد بحری، عکاس و خبرنگار به طور موقت آزاد شد

«میلاد بحری»، فعال مدنی و عکاس خبرنگار ساکن شهرستان شادگان پس از اتمام مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه و به طور موقت تا اتمام مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، «میلاد بحری»، شهروند عکاس خبرنگار ساکن شهرستان « فلاحیه» شادگان از توابع استان خوزستان, پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و صد میلیون تومان به طور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از بند زندان شیبان اهواز آزاد شد.

«میلاد بحری» عکاس خبرنگار، امروز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در حساب اینستاگرام خود اعلام کرده که “روز سه شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، آزاد شده است و از دوستان و آشنایان بنا به دلائل شخصی و بهداشتی از استقبال آنان معذرت خواهی کرده است”.

مأموران اداره اطلاعات بامداد روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، آقای بحری، ۲۹ ساله را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شادگان منتقل کرده بودند.

این فعال فرهنگی و عکاس پس از چند روز بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شادگان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شد.

روز دوشنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۸، میلاد بحری، عکاس و خبرنگار اهل شهرستان شادگان، از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان شیبان منتقل شده بود.

«کریم دحیمی»، فعال حقوق بشر مقیم لندن در خصوص بازداشت آقای بحری به کمپین گفته‌بود: «میلاد بحرى علاوه بر فعالیت‌هاى فرهنگى، در سیلاب اخیر فعالیت‌هاى زیادی در خصوص پوشش خبرهاى مرتبط با مناطق سیل زده و انتقال مشکلات مردم منطقه استان خوزستان داشت».

از زمان جاری شدن سیلاب در استان خوزستان و پس از آن، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه دست‌کم۷۰ نفر از فعالان مدنى، امدادگران مردمى، شاعران و معلمین اهوازى را بازداشت کرده‌اند، گزارش شده که بعضى بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه امنیتی برای اخذ اعترافات اجباری تحت “شکنجه فیزیکى و فشار روانى” قرار گرفته‌اند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید