اکبر گویلی توسط دادگاه انقلاب به ۵ سال زندان محکوم شد

اکبر گویلی، فعال مدنی و از اعضای سابق جمعیت سبز کردستان، طی حکمی از سوی شعبه اول ادگاه انقلاب سنندج به ۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، طی حکمی که به اکبر گویلی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ابلاغ شده است، این شهروند کُرد از بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف حکومت جمهوری اسلامی» به ۵ سال زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای گویلی صبح روز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه، در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسین سعیدی برگزار شده بود.

این شهروند روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۸، پس از حضور در دادگستری این شهر بازداشت و در اسفند ماه پس از اتمام مراحل بازجویی و بازپرسی با تامین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شده ‌بود.

پیش از این نیز در روز سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸، مأموران اداره اطلاعات سنندج، اکبر گویلی را بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی جهت بازجویی منتقل کرده و روز یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸،  این شهروند با تأمین وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج  آزاد شد.

آقای گویلی از سال ۷۱ تاکنون بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از سوی دستگاه قضایی به احکام زندان محکوم‌شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل