احضار محمد مساعد،‌ روزنامه‌نگار، در پی شکایت یک نماینده مجلس ایران

«محمد مساعد»،‌ روزنامه نگار و از  خبرنگاران فعال در توییتر که بیش از ۳۲ هزار دنبال‌کننده دارد، از شکایت یک نماینده مجلس از وی در رابطه با انتشار مطالبی درباره فساد شرکت خودروسازی «سایپا» خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد مساعد»، روز یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹،  در صفحه توییتر خود نوشت: «دیروز با شکایت محمد عزیزی، نماینده مجلس که درگیر پرونده فساد سایپاست،‌ به دادسرای اوین رفتم و در نهایت با قرار کفالت آزاد شدم.» این روزنامه نگار، همچنین از پیشنهاد وساطت از سوی برخی برای مصالحه خبر داد و نوشت که آن را قبول نخواهد کرد.

«محمد عزیزی»، نماینده ابهر و «فریدون احمدی»، نماینده زنجان در مجلس ایران، به اتهام معاونت در اخلال در بازار خودرو در تابستان سال گذشته بازداشت و سپس با ارائه وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شده و به مجلس بازگشتند.

«محمد مساعد» روز جمعه ۱ آذرماه سال گذشته بازداشت  بود. گفته می‌شود که بازداشت او به دلیل توییت‌هایی بوده که در زمان قطعی اینترنت نوشته‌است.

اعتراضات به گران شدن قیمت بنزین از روز جمعه ۲۴ آبان ماه آغاز و در روزهای بعد شدت گرفت و طی آن صدها شهروند ایرانی کشته و زخمی شدند و هزاران تن بازداشت شده‌اند.

دسترسی به اینترنت از روز شنبه ۲۵ آبان، از سوی مقامات حکومت ایران قطع شده‌است.

این روزنامه‌نگار در یکی از پست‌هایش در توییتر نوشته‌: «سلام بر جهان آزاد! من برای نوشتن این مطلب از ۴۲ پراکسی مختلف استفاده کردم! میلیون ها ایرانی اینترنت ندارند. می توانید ما را بشنوید؟»

 

«محمد مساعد»،‌ روزنامه‌نگاری که روز جمعه ۱ آذرماه سال گذشته بازداشت شده‌بود، با قرار وثیقه بعد از تقریباً دو هفته از زندان اوین آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید