سیاوش امام، شاعر و فعال سیاسى با قید وثیقه آزاد شد

سیاوش امام، شاعر و فعال مدنى مازندرانی، پس از دو روز بازداشت با قید وثیقه هشتصد میلیون تومانی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیاوش امام، شاعر مازندرانی و فعال دانشجویی سابق، که در روز ٨ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از بارها تهدید توسط نیروهای امنیتی، با فشار مستقیم وزارت اطلاعات، توسط پلیس فتاى شهرستان نور بازداشت شده بود، بعد از دو روز با قرار وثیقه هشتصد میلیون تومانى آزاد شد.

سیاوش امام که پیشتر نیز چندین بار بازداشت شده بود، شاعرو نویسنده جوان مازندرانی است که مضمون بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری او سیاسى و انتقادى می باشد. وی عضو “شوراى مستقل فرهنگى چمستان نور” بوده و با فعالیتهایش “انجمن امید چمستان نور” را دوباره احیاء کرد. این فعال سیاسی مازندرانی همچنین در برپایى همایش هاى بزرگ شعر در چمستان و آمل نقش بسزایی داشته واشعاری را در مجله بومى “زنگ زنگ” و مجله فرهنگى “امید” منتشر نموده است.

علاوه بر آن کتابی به نام “تش ناوارش” تألیف نموده و چندین کتاب او به دلیل داشتن مضمون انتقادى و اعتراضى مجوز چاپ نگرفته است.

شایان ذکر است سیاوش امام، بارها توسط نیروهاى امنیتى، از طریق تماس تلفنی تهدید شده و به وی گفته اند که در صورت ادامه کار سیاسى وى را بازداشت کرده و یا حتى به وقتش به قتل خواهند رساند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید