تایید حکم ۳ سال زندان برای فرزاد مرادی‌نیا فعال کارگری+تصویر دادنامه

دادگاه تجدیدنظر سنندج طی دادنا‌مه‌ای، حکم «فرزاد مرادی‌نیا» فعال کارگری را از دو سال به سه سال افزایش داد. این در حالی است که او به حکم دادگاه اعتراض کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اخیرا این فعال کارگری و از اعضای «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، ۱۱ روز پیش با حکم دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی سعیدی» و تایید شعبه‌ی ۴ دادگاه تجدید نظر سنندج، به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

گفته شده در این دادنامه که از طریق پست به منزل «فرزاد مرادی‌نیا» ارسال شده، او به اتهام‌های “عضویت در کومله” و “تبلیغ علیه نظام” به ترتیب به تحمل دو و یک سال و در مجموع به سه سال حبس محکوم شده است.

این فعال کارگری به حکم صادره دادگاه بدوی اعتراض کرده و به گفته «کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» “هرگونه ارتباط با احزاب را به شدت رد کرده است.”

در گزارش این کمیته آمده “دادگاه به این فعال کارگری اجازه مطالعه پرونده را نداده تا براساس اتهامات وارده از خود دفاع کند.”

حکم اولیه این فعال کارگری از سوی دادگاه بدوی شعبه ۱ استان کردستان صادر شده بود.

«فرزاد مرادی‌نیا» پیش‌تر در ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، از سوی نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات سنندج، در پی هجوم آنها به منزل این فعال کارگری، تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی او، بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شد.

این فعال کارگری پس از تحمل ۲۵ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، در ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۳، با قرار وثیقه‌ی ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد.

گفته شده این فعال کارگری از بیماری گوارشی رنج می‌برد و در وضعیت نامناسب جسمی قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل