بازداشت یک شهروند کُرد سروآبادی توسط اطلاعات سپاه پاسداران

نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه یک شهروند کُرد اهل روستای «سلین» از توابع شهرستان سروآباد را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، یک شهروند کرد به نام عبدالله ادوایی اهل روستای «سلین» از توابع شهرستان سروآباد استان کردستان توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گفته یک منبع آگاه:« در چند روز گذشته سازمان اطلاعات سپاه سرو‌آباد چندین بار به صورت تلفنی اقدام به احضار این شهروند کرده بود که پس از خودداری او از مراجعه به این نهاد امنیتی، روز گذشته ماموران امنیتی با مراجعه به این روستای وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.»

شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید: این شهروند کُرد پیشتر نیز در ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۹۷ پس از احضار تلفنی به سازمان اطلاعات سپاه سرو‌آباد بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در شهر مریوان منتقل شده بود. او در ۸ اسفندماه همان‌سال با قرار کفالت آزاد شد و در مردادماه سال گذشته از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام همکاری با «حزب حیات آزاد کردستان( پژاک)» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم پس از اعتراض به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

روستای سلین در منطقه هورامان از توابع شهرستان سروآباد واقع شده است و همه‌ساله اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به بهانه حضور نیروهای احزاب اپوزیسیون کرد در این منطقه کوهستانی، روستائیان را تحت فشار قرار می‌دهد. طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از اهالی روستا در همین رابطه احضار، بازجویی و بازداشت شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل