رسول چلداوی، زندانی سیاسی با اتمام دوران مرخصی به زندان شیبان برگشت

منابع حقوق بشر از اهواز گزارش دادند که رسول چلداوى فعال و زندانى سیاسى پس از اتمام مرخصى به زندان شیبان برگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رسول چلداوی زندانى سیاسى روز گذشته پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بعد از اتمام مرخصى به زندان شیبان بازگشت.

رسول چلداوى، متولد ۱۳۶۹، از اهالی کوی علوی شهر اهواز است که در تاریخ ۶ آبان ماه ۱۳۹۷ همراه صدها نفر از شهروندان عرب بازداشت شده بود، براى معالجه و با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد ریال روز سه شنبه ۶ اسفند ۹۸ از زندان شیبان آزاد شد. رسول چلداوى در اثر شکنجه شدید جسمى در بازداشتگاه، از ناحیه چشم ، فتق و وجود پلاتین در پا رنج مى برد، در این مدت او دردهاى زیادى متحمل شده است.

بر اساس حکم صادره توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به ریاست «قاضی» مهدی شاهین، آقای رسول چلداوی به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیتی کشور” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این شهروند همچنین از بابت اتهام “پرتاب سنگ به ماموران ناجا” توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو اهواز به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بر اساس دادنامه صادره، به عنوان مجازات تکمیلی دو سال از دوره محکومیت آقای رسول چلداوی در تبعید در زندان همدان اجرا خواهد شد.

رسول چلداوى طی دوران بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز از بابت مواردی ازجمله “تجمعات اعتراضی نسبت به کم آبی و شوری آب در محمره(خرمشهر)، شرکت در تجمعات عید فطر” جهت اخذ اعترافات اجباری و پرونده سازى توسط اطلاعات سپاه تحت فشارها وشکنجه هاى شدیدى قرار گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید