آزادی زود هنگام و ممنوع الخروج شدن امیر سلیمی اقدم از زندان اوین

«امیر سلیمی اقدم» زندانی کُرد محبوس در بند ۴ زندان اوین، آزاد و همزمان ممنوع الخروج شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «امیر سلیمی اقدم»، استاد سابق دانشگاه آزاد واحد مهاباد، که به اتهام جاسوسی برای عربستان به پنج سال حبس محکوم شده و در زندان اوین محبوس بود، حدود یک ماه پیش قبل از اتمام دوره‌ محکومیتش از زندان آزاد و همزمان ممنوع‌الخروج شد.

«امیر سلیمی اقدم»، ۴۱ ساله و ساکن مهاباد، دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته فقه و مبانی حقوق بوده و تا پیش از بازداشت، استاد دانشگاه آزاد واحد مهاباد بود. وی در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۵، برای شرکت در سمیناری به تهران دعوت شده و توسط مأموران وزارت اطلاعات در فرودگاه مهرآباد تهران دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از یک ماه با پایان مراحل بازجویی به اندرزگاه ۷ سالن ۱۲ زندان اوین منتقل شد.

نامبرده در شعبه یک بازپرسی دادسرای اوین به ریاست “علی قناعت کار” به اتهام “همکاری با دولت متخاصم عربستان” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

«امیر سلیمی اقدم»، در مرحله بدوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “ابوالقاسم صلواتی” به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی نهایتاً در دادگاه تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی “احمد زرگر” به ۵ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید