زندان رجایی شهر کرج: حمزه درویش، زندانی سنی مذهب به مکان نامعلومی منتقل شد

Hamze-Darwish-kampain.info_

حمره درویش، زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ایران، گزارش ها حاکی است که صبح روز دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹ مسئولان زندان رجایی شهر کرج از زندانیان تست کرونا گرفتند و پس از اتمام تست حمزه درویش مجددا به بخش نگهبانی احضار و به او گفته شده که باید برای تست بزاق دهان فرستاده شود.

به گفته زندانیان، انتقال حمزه درویش در حالی صورت گرفته که در تست اولیه هیچ گونه علائم کرونایی وجود نداشته و حتی دمای بدن او ۳۶ درجه بوده است. با این حال کماکان از سرنوشت او پس از انتقال، اطلاعی در دست نیست.

حمزه درویش به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اقدام علیه امنیت ملی کشور” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی معتقد است: “تنها به علت عدم همکاری با وزارت اطلاعات به احکام زندان محکوم شده و در پرونده‌اش هیچگونه مشکل امنیتی وجود ندارد” و بارها اظهار کرده که “در سال ۹۳ نیروهای داعش با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده و حتی این فرصت را داشته که با تامین ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود”.

با‌ این وجود وی در پرونده‌ای “پرابهام” که به ۱۸ سال حبس محکوم شده و بر اساس قانون تجمیع جرایم باید ۱۵ سال آن را در زندان سپری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل