هفت شهروند بهایی، توسط دادگاه انقلاب شیراز به ۳۹ سال زندان محکوم شدند

هفت شهروند بهائی ساکن شیراز، بر اساس حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی ساداتی، بابت اتهامات « فعالیت تبلیغ علیه نظام و عضویت درگروها مخالف نظام به هدف بر هم زدن امنیت کشور» مجموعاً به ۳۹ سال زندان محکوم شدند. جلسه‌ی دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده این شهروندان ‏در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، برگزار شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هفت شهروند بهایی به نام‌های نوید بازماندگان، بهاره قادری، نیلوفر حکیمی، الهه سمیع‌زاده، سودابه حقیقت، نورا پورمردایان و احسان‌الله محبوب راه وفا توسط دادگاه انقلاب شیراز به ۳۹ سال زندان محکوم شدند.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه‌ اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ریاست قاضی ساداتی در خصوص این پرونده؛ نویدبازماندگان، بهاره قادری، الهه سمیع‌زاده، سودابه حقیقت، نورا پورمردایان، هر کدام به تحمل ۶ سال حبس تعزیری ‏و احسان‌الله محبوب راه وفا به یک سال و نیلوفر حکیمی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شدند. نیلوفر حکیمی در دادگاه کیفری نیز به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این افراد در اردیبهشت ماه ۹۷ توسط ماموران اداره اطلاعات شیراز بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شده بودند که پس از مدتی با تامین وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، بهاییان ایران از حقوق اولیه ای چون حق تحصیل و کار و تشکیل آزادانه مراسم و اعیاد مذهبی محروم‌اند، بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه ادامه داشته است، تعدادی از رهبران و باورمندان به بهاییت نیز در سال‌های ابتدایی استقرار جمهوری اسلامی، اعدام شده و اموال آنان مصادره شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید