ژیلا کرم زاده مکوندی زندانی سیاسی پیشین به شش سال حبس محکوم شد

‌«ژیلا کرم زاده مکوندی»، زندانی سیاسی پیشین، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «ژیلا کرم زاده مکوندی»، زندانی سیاسی پیشین و از “مادران پارک لاله” که در روز ۲۱ آبان ماه سال گذشته،  در پارک لاله توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و پس از بیست روز با وثیقه سیصد میلیون تومانی از بند دو الف سپاه آزاد شده بود، طی حکمی توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شد.

«ژیلا کرم زاده مکوندی» که پیشتر در سال ۱۳۸۸، به دو سال حبس تعزیری و دو سال تعلیقی محکوم شده بود در سال ۱۳۹۲، با گذراندن دوران محکومیتش آزاد شد.

در این پرونده «ژیلا کرم زاده مکوندی» بر اساس قانون ۵۰۰ و ۶۱۰ به پنج سال حبس بابت اجتماع و تبانی علیه امنیت جمهوری اسلامی و یکسال جهت تبلیغ علیه نظام محکوم شده است که بر اساس قانون ۱۳۴ پنج سال از این حکم قابل اجرا است.

لاز به ذکر است این رای بدوی بوده و اعتراض به این حکم توسط وکیل «ژیلا کرم زاده مکوندی»  ارائه شده است.

گفتنی است «ژیلا کرم زاده مکوندی» از “مادران پارک لاله” بوده که در شکل گیری و تداوم فعالیت این گروه طی ده سال گذشته نقش تأثیرگذاری داشته است.

«ژیلا کرم زاده مکوندی» در روز سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸، بر اساس فراخوانی که پیش‌تر از سوی جبهه دموکراتیک ایران با شعار “نه به فقر، نه به جنگ و نه به دیکتاتوری” در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، در پی حضور در گردهمایی پارک لاله، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۳۹۸، «ژیلا کرم زاده مکوندی» از بازداشت‌شدگان میتینگ پارک لاله با تأمین وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین به‌صورت موقت آزاد شد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید