فریبا عادلخواه شهروند ایرانی – فرانسوی به ۶ سال زندان محکوم شد

«فریبا عادلخواه»، شهروند ایرانی – فرانسوی که سال گذشته به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سعید دهقان» وکیل مدافع «فریبا عادلخواه» پژوهشگر ایرانی‌ـ‌ فرانسوی، در صفحه شخصی خود در توییتر خبر داد که موکلش به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس و بابت اتهام” تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم شده است.

«فریبا عادلخواه»، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو)، مدتی پس از بازگشت به ایران، در روز ۱۷ خردادماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شده است. این پژوهشگر تابعیت دوگانه ایرانی و فرانسوی دارد. دلیل بازداشت «فریبا عادلخواه» رسما اعلام نشده اما گفته شده او به جاسوسی برای فرانسه متهم است.

روز جمعه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۸، «سعید دهقان»، وکیل «فریبا عادلخواه» و «رولاند گابریل مارشال»، از انتقال پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبر داد.«سعید دهقان»، روز سه شنبه ۱۷ دی ماه سال گذشته، از صدور قرار منع تعقیب برای خانم عادل خواه از بابت اتهامات «جاسوسی و تشویش اذهان عمومی» خبر داده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید