ابراز نگرانی فرانت‌لاین دیفندرز از وضعیت نامشخص سام رجبی، فعال محیط زیست زندانی

Sam-Rajabi-kampain.info

سازمان فرانت لاین‌دیفندرز با انتشار توییتی از وضعیت سام رجبی، فعال محیط زیست زندانی پس از گذشت یکماه از ابتلای او به بیماری کوید ۱۹ ابراز نگرانی کرد.

این سازمان حقوق بشری می‌گوید، به شدت نگران شرایط سلامتی و نگهداری این ⁧ فعال محیط زیستی⁩ و دیگر همبندی های او و عدم دسترسی یه امکانات و تجهیزان مناسب پزشکی در صورت وخیم تر شدن حال است.

کمپین پیشتر گزارش داده بود که سام رجبی، فعال محیط زیست زندانی، به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا، از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده‌است.

کتایون رجبی، خواهر این فعال محیط زیست زندانی گفته بود سام رجبی ابتدا به دلیل سرفه، تب و سردرد به بهداری زندان اوین مراجعه کرده و به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا به بیمارستان طالقانی منتقل شده، اما چند ساعت بعد مجددا از بیمارستان به زندان منتقل شده است.

«سام رجبی»، که بیش از دو سال از بازداشت او می‌گذرد، روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، به اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»، بر اساس حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سام رجبی به ۶ سال زندان محکوم شده بود.

سام رجبی، هومن جوکار، نیلوفر بیانی، مراد طاهباز، سپیده کاشانی، عبدالرضا کوهپایه، طاهر قدیریان، امیرحسین خالقی و کاووس سیدامامی اعضای این پرونده گروهی هستند که همگی در بهمن ماه ۱۳۹۶ توسط اطلاعات سپاه ثارالله به اتهام «جاسوسی» بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید