لیلا حسین زاده دانشجو و فعال صنفی آزاد شد

«لیلا حسین زاده»، فعال صنفی و دانشجو، که از اسفند ماه گذشته در مرخصی به سر میبرد، با اعمال بخشنامه اخیر قوه قضاییه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «امیر رئیسیان»، وکیل مدافع «لیلا حسین زاده» دانشجو و فعال صنفی، با انتشار توییتی از آزادی این فعال دانشجویی خبر داد و گفت: “طبق نظر پزشکی قانونی ادامه حبس خانم لیلا حسین‌زاده به علت بروز بیماری صعب العلاج غیرممکن و مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شد. از طرفی به دلیل همین بیماری بخشنامه عفو نوروزی زندانیان در مورد ایشان اعمال شد و نامه آزادی ایشان صادر شد”.

روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸، «لیلا حسین زاده» ، دانشجو و فعال صنفی محبوس در بند زنان زندان اوین که در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، با قید وثیقه به مرخصی اعزام شده بود.

«لیلا حسین‌زاده» در شمار ده‌ها فعال دانشجویی بود که هم‌زمان با اعتراض‌های اوایل دی‌ماه ۱۳۹۶ روبه‌روی منزل خود در جریان اعتراضات دانشجویی بازداشت شده بود.

دادگاه تجدیدنظر این فعال دانشجویی در تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ و ۲۴ اردیبهشت ۹۸ در شعبه‌ی ۳۶ تجدیدنظر دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر برگزار شده بود.

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید