امیر چمنی، فعال کارگری و روزنامه‌نگار، با قید وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد

«امیر چمنی»، فعال مدنی و روزنامه نگار ساکن تبریز، پس از یک ماه و نیم بازداشت، با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «امیر چمنی»، فعال کارگری و روزنامه‌نگار، که ظهر روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ماه از سوی پلیس فتا در تبریز احضار و بازداشت شده و سپس به بازداشتگاه اطلاعات سپاه تبریز منتقل شده بود، امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

«امیر چمنی»، فعال حقوق بشر ساکن تبریز پیش‌تر در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت یک هفته با تأمین وثیقه آزاد شده وی مجدداً در ۵ خردادماه همان سال دستگیر و پس از گذشت ۲۰ روز با قید وثیقه آزاد شده بود.

این فعال مدنی، پیشتر در تاریخ ۲۶ آذرماه سال ۹۷ برای گذراندن دوران محکومیت خود را به زندان تبریز معرفی کرده بود و روز ۲۵ بهمن‌ماه ۹۷ آزاد شده بود.

قابل ذکر است وی در تاریخ ۱۵ تیر ماه سال ۹۲ از سوی شعبه‌ یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام “توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی” به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.شعبه‌ ۱۰۴ دادگاه کیفری تبریز هم او را به اتهام توهین به رئیس جمهوری به ۴۰ ضربه شلاق محکوم کرد.حکم ۴۰ ضربه شلاق آقای چمنی در خردادماه ۹۲ به اجرا درآمد و نهایتا در تاریخ ۱۱ مهرماه سال ۹۲ و با پایان دوران محکومیت خود از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید