دادگاه تجدید نظر، رضا محمدحسینی و خالد پیرزاده به ۲۳ سال زندان محکوم شدند

رضا محمدحسینی و خالد پیرزاده دو زندانی محبوس در بند چهار زندان اوین، طی حکمی از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر مجموعا به ۲۳ سال زندان محکوم شدند.  بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۲ سال از این حکم در خصوص این دو شهروند قابل اجرا خواهد بود. این دو زندانی سیاسی، در بهمن ماه سال گذشته از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۲۳ سال و نیم زندان محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس حکم صادره شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، رضا محمدحسینی و خالد پیرزاده دو زندانی محبوس در بند چهار زندان اوین مجموعا به ۲۳ سال زندان محکوم شدند.

بر اساس دادنامه صادر شده توسط شعبه ۳۶، آقای محمد حسینی  بابت اتهامات «اجتماع تبانی به قصد امنیت کشور به ۷ سال زندان» ، «توهین به رهبری به ۳ سال زندان»، «خروج غیرقانونی از مرز به تحمل ۳ زندان»، «ورود غیرقانونی به کشور به یکسال و شش ماه زندان» و «تمرد از دستور مامورین به یکسال و شش ماه زندان محکوم شد، قاضی زرگر تنها در خصوص اتهام «ورود غیر قانونی به کشور» حکم دو سال زندان آقای محمد حسینی را به یک سال و نیم کاهش داد و باقی احکام وی را که توسط دادگاه بدوی صادر شده بود عینا تایید کرد. در رابطه با رای صادره در خصوص خالد پیرزاده احکام صادره در خصوص ایشان بابت اتهامات «اجتماع و تبانی ۵ سال زندان » و «توهین به رهبری  به۲ سال زندان» که پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده بود عینا تایید شد. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۷ سال زندان در خصوص آقای محمد حسینی و ۵ سال زندان در خصوص آقای پیرزاده قابل اجرا است.

آقای محمدحسینی در اردیبهشت‌ماه سال جاری، توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت بازجویی و اخذ اعترافات اجباری به بند دو ـ الف مستقر در زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی پس از گذشت سه ماه از بند دو ـ الف به بند قرنطینه منتقل و پس از ۷۰ روز نیز به بند چهار زندان اوین منتقل شده بود.

بر اساس این گزارش، شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین، اتهامات «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به بیان گذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «تمرد از دستور مأموران» را به آقای محمد حسینی تفهیم کرده و اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی در روز چهارشنبه ۶ آذرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شده است.

آقای محمد حسینی که از روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸، به دلیل تداوم بازداشت و عدم تبدیل قرار بازداشت موقت خود به‌قرار وثیقه دست به اعتصاب غذا زده بود، در سی و پنجمین روز از اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شده بود.

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در بند چهار زندان اوین که به ۷ سال زندان محکوم‌شده است نیز در تاریخ ۵ خرداد ۹۸  در خیابان خوش تهران بازداشت و به کلانتری هفت چنار منتقل شده بود. وی سپس به بند یک الف سپاه جهت بازجویی منتقل شده و پس از گذشت ۱۹ روز جهت تفهیم اتهام به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین منتقل می‌شود.

آقای پیرزاده توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین به ریاست بازپرس نصیری پور، تفهیم اتهام می شود و برای آزاد وی قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون صادر می‌شود که به علت عدم توانایی در تأمین قرار کماکان در زندان اوین بسر می‌برد.

آرون عسکری

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید