دادگاه انقلاب تهران: سکینه پروانه به احکام زندان محکوم شد

سکینه پروانه، زندانی سیاسی کُرد اهل خراسان طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به احکام زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی «سکینه پروانه» زندانی سیاسی کرد اهل خراسان که زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شود، طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت از عضویت در گروه‌ها و جمعیت‌های سیاسی محکوم شده است.

پیمان درفشان وکیل خانم پروانه ضمن تایید این خبر در توییتر شخصی خود نوشته است که این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.

این زندانی سیاسی ۲۹ ساله پیش‌تر به دلیل شعارنویسی در زندان، اواخر اسفند ماه از زندان اوین به یک سلول انفرادی در زندان قرچک منتقل شده بود و هنگام انتقال به زندان قرچک مورد ضرب و شتم شدید ماموران زندان قرار گرفته و به او دستبند و پابند زده اند. نامبرده همچنین به مدت چهار روز با دستبند و پابند در سلول انفرادی این زندان نگهداری شده و سپس به بیمارستان روانی امین‌آباد در تهران منتقل شده است.

به گفته یک منبع مطلع؛ «سکینه پروانه، حدود دو ماه پیش، پس از قطع همکاری‌اش با یکی احزاب اپوزیسیون کرد، خود را در مرز ایران و کردستان عراق به نیروهای ایرانی تسلیم کرده بود و پس از نگهداری در بند ۲۰۹ زندان اوین اوایل اسفند ماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد.»

«سکینه پروانه» در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید