ممانعت اداره اطلاعات از آزادی مشروط تحسین دادرس زندانی سیاسی کُرد

«تحسین دادرس» زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی سنندج، با گذراندن بیش از یک سوم دوره محکومیت ۶ ساله، به دلیل مخالفت اداره اطلاعات شهرستان مریوان از حق اعطای مرخصی و آزادی مشروط محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «تحسین دادرس» زندانی سیاسی اهل مریوان، که در تاریخ ۸ آ‌ذر ماه۱۳۹۶، توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در سنندج منتقل و در اردیبهشت ماه‌ ۱۳۹۷، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و همکاری با «حزب دمکرات کردستان ایران» به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده، با گذراندن بیش از یک سوم دوره محکومیت ۶ ساله، به دلیل مخالفت اداره اطلاعات شهرستان مریوان از حق اعطای مرخصی و آزادی مشروط محروم شده است.

«تحسین دادرس» در تاریخ ۸ آذرماه سال ۱۳۹۶، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت وبه اتهام همکاری با «حزب دمکرات کردستان ایران» بە تحمل ١١ سال حبس محکوم شده بود.

پروندە‌ «تحسین دادرس» پس از اعتراض، بە دادگاه تجدید نظر استان ارجاع دادە شد و روز دوشنبه ۸ مرداد ماه ۱۳۹۷، با تأمین وثیقه‌ ۵۰۰ میلیون تومانی تا زمان اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

این زندانی سیاسی کُرد، در تاریخ ۶ آبان ماه‌ ۱۳۹۷، جهت تحمل مدت زمان محکومیتش روانه زندان مریوان شد اما در تاریخ ۱۴ فروردین‌ ماه سال جاری بنا به دلیلی نامشخص از زندان مریوان به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید