پیام درفشان و فرخ فروزان، وکلای دادگستری در دادگاه تجدیدنظر به حبس و محرومیت از وکالت محکوم شدند

«پیام درفشان» و «فرخ فروزان»، وکلای دادگستری در دادگاه تجدیدنظر به یک سال حبس و دو سال محرومیت از وکالت محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «پیام درفشان» و «فرخ فروزان»، وکلای دادگستری، که در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شده بودند، در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه، توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز   به ۱ سال حبس و ۲ سال محرومیت از وکالت محکوم شدند. این محکومیت به مدت ۲ سال به حالت تعلیق در آمده است.

«سعید دهقان» وکیل مدافع «پیام درفشان» با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی نوشته است: « دادگاه تجدیدنظر،٢ سال زندان برای پیام درفشان را به ١ سال کاهش داد اما حبس و محرومیت را ٢ سال معلق کرد این یعنی اعتراض ما وارد بود اما شمشیر داموکلس هم لازم بود! یعنی حریم خصوصی مردم، محترم است اما نقضِ آن هم لازم است! یعنی برای نقضِ حق دفاع و حریم خصوصی و صلاحیت و… باید تشکر کنیم؟»

لازم به ذکر است پیشتر در تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۳۹۷، «پیام درفشان» و «فرخ فروزان» در منزل «آرش کیخسروی»، وکیل دادگستری بازداشت شده و روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۷، «پیام درفشان» با قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی و «فرخ فروزان» با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید