کامران درویشی، زندانی سیاسی در سومین روز اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شد

«کامران درویشی» زندانی سیاسی که با درخواست انتقال از بند جرایم مواد مخدر به بند زندانیان سیاسی، اعتصاب غذا کرده بود، به سلول انفرادی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، «کامران درویشی» که در اعتراض به انتقال به بند جرایم مواد مخدر و درخواست انتقال به بند زندانیان سیاسی، با دوختن لبهایش دست به اعتصاب غذا زده بود، روز سه شنبه ۶ خرداد ماه ۱۳۹۹، در سومین روز اعتصاب غذا، با دستور رئیس زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی منتقل شد.

یک منبع مطلع به شبکه حقوق بشر کردستان گفته است: «کامران درویشی فروردین‌ ماه امسال پس از ۴ سال به مرخصی اعزام شده بود و پس از بازگشت به دستور مسئولین زندان به بند زندان جرایم مواد مخدر منتقل شده است.»

گفتنی است «کامران درویشی» در فروردین ماه امسال نیز، در اعتراض به کارشکنی مسئولین زندان در مورد اجرایی نشدن عفو قوه قضائیه در مورد وی، با دوختن لبهایش دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی سیاسی همچنین در روز سه‌شنبه ۲۲ مردادماه سال گذشته، در نامه‌ای به مسئولین زندان ارومیه با اشاره به صدور گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی تحمل ادامه حبس، خواستار آزادی خود شده بود، اما در رویارویی با بی توجهی مسئولان زندان، اعلام اعتصاب غذا کرده و یک‌روز پس از آن نیز لب‌های خود را دوخته‌ بود.

کامران درویشی، اهل ارومیه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ١٣٩۵، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات ایران بازداشت شد و در شعبه ٢ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “ارتباط با یکی از احزاب اپوزسیون” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پیش‌تر پزشکی قانونی گواهی مبنی بر بیماری کامران درویشی صادر کرده‌بود و با استناد به همان گواهی این زندانی سیاسی کُرد که از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد، می‌‌توانسته به صورت مشروط آزاد شود، اما مسئولان زندان به درخواست او پاسخ مثبت ندادند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید