فریده شاهگلی آزاد شد

«فریده شاهگلی» شهروند ایرانی-آلمانی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «فریده شاهگلی» شهروند ایرانی – آلمانی پس از ۳ سال حبس در زندان اوین بند زنان موسوم به “بند نسوان” با اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات دوشنبه هفته گذشته ۸ تیرماه ۱۳۹۴، آزاد شد.

این زندانی سیاسی دهه شصت که بعد از ۲۵ سال دوری از وطن در سال ۱۳۹۱،  برای دیدار اقوامش به ایران سفر کرد بود، در زمان بازگشت ممنوع الخروج شد. به دلیل طرح دیدگاه‌هایش در صفحه فیس‌بوک با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر نظام» روبه‌رو شد و در سکوت خبری مدت شش ماه را در بازداشت موقت بود که از زمان مدت ۵۰ روز آن را در انفرادی زندان اوین گذراند و پس از آن تا زمان تشکیل دادگاه به قید وثیقه آزاد گردید. پرونده او در شعبه دوم دادسرای مقدسی اوین رسیدگی شده و در نهایت به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. او به حکم دادگاه بدوی اعتراض کرد اما این حکم در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران نیز تایید شد.

«فریده شاهگلی» در ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، برای پیگیری روند پرونده‌اش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود که توسط ماموران برای اجرای حکم سه سال زندانش بازداشت و به بند عمومی زنان زندان اوین منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید