بیش از یک‌ماه اعتصاب غذا: گزارشی از وضعیت دو زندانی عرب

وضعیت جسمانى جابر البوشوکه، زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز به دنبال اعتصاب غذا بیش از یک ماه نامناسب گزارش شده است.

سید جابر البوشوکه و برادرش سید مختار و دهها زندانى سیاسى دیگر به دلیل اعتصاب غذا و شکنجه به مراقبت‌های پزشکی فورى نیاز دارند.

این زندانیان، به‌دنبال کوتاهی مسئولان برای رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا، با مداخله‌ی خشونت‌بار نیروهای امنیتی مورد ضرب‌ و شتم و اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و مصدوم شده‌اند.

سازمان حقوق بشر اهواز می‌گوید زندانیان سیاسى دیگر مانند محمدعلی عموری، عبدالرضا عبیداوی، عبدالزهرا (زهیر) هلیچی، عبدالامام زایری، علی کعب عمیر، علی مجدم، معین خنفری، جمیل حیدری، جاسم حیدری بر اثر ضرب‌ و شتم، به جراحت‌های عفونی مبتلا شده‌اند.

در پی اعتراض به دلیل عدم اعطای مرخصی‌ها و شمول عفو به دلیل شیوع کرونا، این زندانیان روز ۱۲ فروردین ۱۳۹۹، به اداره اطلاعات اهواز منتقل شده‌ و پس از دو هفته بازجویی و شکنجه در بازداشتگاه‌های مخوف و سری ، در ۲۵ فروردین، به زندان بازگردانده شدند اما وضعیت آنان در نتیجه دردها و جراحات ناشی از شکنجه وخیم گزارش شده است.

اداره کل زندان های خوزستان و نیز مدیریت زندان شیبان اهواز علیه این زندانیان پرونده سازى و آنان را به تشویق زندانیان به اعتراضات متهم کرده و پرونده هایشان را به دادگاه بخش باوی در شهر ملاثانی فرستاده شده که زندان شیبان در محدوده اداری آن واقع شده است.

طى هفته هاى گذشته خانواده هاى زندانیان زندان عرب اهوازى از جمله مادر جابر و مختار آلبوشوکه در مقابل زندان مرکزى شیبان اهواز در اعتراض به منع ملاقات ، شکنجه فرزندانشان و پرونده سازى جدید علیه آنان تجمع کرده که با خشونت حراست زندان مواجه و متفرق شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید