زیبا پور حبیب به زندان قرچک ورامین منتقل شد

«زیبا پورحبیب» از مربیان «عرفان حلقه» که جهت تحمل ۳ سال حبس خود را به زندان اوین معرفی کرده بود به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «زیبا پورحبیب» به دنبال صدور ۳ سال حکم و احضار از سوی اجرای احکام زندان اوین، چهارشنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۴، برای گذراندن دوران حبس خود به زندان اوین معرفی کرد بود به زندان زنان قرچک ورامین منتقل شد.

این مربی «عرفان حلقه» از جمله ۲۶ نفر از فعالین عرفان حلقه است که با اتهام‌های “توهین به مقدسات”، “دخالت در امور پزشکی” و “کسب مال نامشروع” محاکمه شده‌اند. ۷ نفر از آنها از هفته گذشته تاکنون، برای شروع محکومیتشان به زندان احضار شده‌اند و از میان آنها ۳ نفر حکمشان آغاز شده است.

«حلقه نیوز» در همین رابطه نوشته: “این احکام و فشار بر فعالین عرفان حلقه در حالی اجرا می‌شود که بسیاری از هوادران عرفان حلقه معتقدند که محمدعلی طاهری پس از ۱۱ بار اعتصاب غذا و زیر شکنجه، جان خود را از دست داده است. شاگردان آقای طاهری مصرانه خواهان ملاقاتی هرچند کوتاه با محمدعلی طاهری هستند که تا این لحظه، خواسته آن‌ها از سوی نیروهای امنیتی اجابت نشده است.”

در ادامه گزارش این خبرگزاری آمده: “عدم اجابت این خواسته توسط ماموران در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر در پی درخواست‌های مکرر شاگردان آقای طاهری، به آن‌ها اجازه داده شده بود در مدتی کوتاه با استاد خود صحبت کنند، تا نگرانی‌های ناشی از عدم سلامتی وی، مرتفع شود؛ اما عدم اجابت خواسته‌ اخیر و به حق شاگردان آقای طاهری که پس از اعتصاب غذاهای مکرر نگران جان استاد خویش هستند، این گمانه را در بین جمعیت هواداران و شاگردان عرفان حلقه تقویت می‌کند که سلامت جسمانی آقای طاهری به خطر افتاده است و ماموران از بیم واکنش شاگردان وی به این خبر و یا به دلایل پیش‌برد اهداف حکومت جمهوری اسلامی برای انتشار دفاعیات کذب و تحریف آموزه‌های عرفان حلقه از قول آقای طاهری، از برآورده کردن این خواسته ناتوان مانده‌اند.”

اخیرا «سعید خلیلی» وکیل «محمدعلی طاهری» اعلام کرده است که “از صدا و سیما در خصوص انتشار اخبار دروغ و تهمت به موکلم از سوی خانواده ایشان” شکایت خواهد کرد.

از سوی دیگر نیز یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «خبرگزاری میزان»، صدور حکم بنیان‌گذار عرفان حلقه را تکذیب کرده و گفته: “حکم محمد علی طاهری تا به امروز صادر و ابلاغ هم نشده است.”

پیش‌تر «عفو بین‌الملل» سازمان بین‌المللی و غیر دولتی مدافع حقوق بشر، در اطلاعیه‌ای گفته بود: “احتمال اعدام محمدعلی طاهری، بنیان‌گذار عرفان حلقه، که به اتهاماتی چون توهین به مقدسات در ایران زندانی است وجود دارد.”

«محمدعلی طاهری» که با راه‌اندازی موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» در سال ۱۳۸۰ به ارایه خدمات درباره “طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سایمنتولوژی” پرداخته بود، در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.

اتهامات او به اعلام «عفو بین‌الملل» و نزدیکانش “توهین به مقدسات اسلامی، ارتکاب اقدامات غیرقانونی از جمله لمس نامحرم، معالجه غیرقانونی بیماران، نشر افکار ضاله، سب‌النبی، راه‌اندازی تشکیلات غیرقانونی و عضویت در گروهک‌های ضدانقلاب” عنوان شده است.

پرونده «محمدعلی طاهری» به اتهام “افساد فی‌الارض در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند.”

۱۶ تن از اعضای «عرفان حلقه» مجموعا به ۳۷ سال زندان و پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید