مایکل وایت، شهروند آمریکایی از زندان مشهد آزاد شد

«مایکل وایت»، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا که در زندان وکیل ‌آباد مشهد زندانی بود، آزاد و به ایالات متحده آمریکا منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از آسوشیتدپرس، روز پنجشنبه ۱۵ خردادماه، «مایکل وایت»، شهروند آمریکایی، که در تابستان ۱۳۹۷، در مشهد بازداشت و به ده سال حبس تعزیری محکوم و همزمان با شیوع کرونا در زندان‌ ها به طور مشروط به مرخصی اعزام شده بود، آزاد و به ایالات متحده آمریکا منتقل شده است.

«مایکل آر. وایت» یک سرباز پیشین ارتش آمریکا است که برای دیدار با دوست دختر خود به ایران سفر کرده بود، او در تابستان ۱۳۹۷، طی حکمی به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم و در زندان وکیل ‌آباد مشهد زندانی شده بود.

مایکل وایت، که در بند ۶ زندان وکیل آباد مشهد نگهداری می‌شد در تاریخ ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۹۷ به‌ همراه دو زندانی دیگر که آنها هم تبعه خارجی بودند به خاطر بلاتکلیفی وضعیت پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده و از مجامع بین‌المللی و تمامی نهادهای حقوق بشری و مردمی درخواست کمک کرده‌ بودند.

این عضو سابق نیروی دریایی آمریکا از سوی دادگاهی در شهر مشهد، جایی که اولین بار بازداشت شد، به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی، به دو سال حبس، و به اتهام انتشار عکس خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به ده سال زندان محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید