برایان هوک خواستار آزادی مراد طاهباز، فعال محیط زیست شد

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در یک پیام ویدیویی با عنوان «فراخوان آزادی مراد طاهباز»   خواستار آزادی «مراد طاهباز» فعال محیط زیست شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز جمعه ۱۶ خرداد، در روز جهانی محیط زیست، طی یک پیام ویدیویی با عنوان «فراخوان آزادی مراد طاهباز»، خواستار آزادی این شهروند ایرانی – آمریکایی شد و از دولت‌هایی که با حکومت ایران روابط دیپلماتیک دارند خواست تا اعتراض خود را به «احکام ظالمانه زندان» علیه فعالان محیط زیست ایران اعلام کنند.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: «آمریکا از فعالان و مدافعان محیط زیست در سراسر جهان میخواهد تا به صدها فعال محیط زیست، پژوهشگر و استاد دانشگاه که از ۷۳ کشور خواستار آزادی «مراد طاهباز» از سوی رژیم ایران شده‌اند، بپیوندند.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در این پیام ویدئویی گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم مراد ۱۰ سال در زندان بماند. از آنجایی‌که رهبر و وزیر خارجه جمهوری اسلامی در توییتر خیلی فعال هستند، شاید بتوانند به ما توضیح بدهند چرا باید مراد یک روز دیگر در زندان بماند.»

«برایان هوک» به وضیت جسمانی نامناسب «مراد طاهباز» و ابتلای وی به سرطان اشاره کرد و گفت: «او در زندان به مراقبت‌های پزشکی لازم دسترسی ندارد و در معرض ابتلا به کرونا نیز قرار دارد.»

«مراد طاهباز» عضو هیئت مدیره و از بنیانگذاران «مؤسسه حیات وحش میراث پارسیان» است که در بهمن ماه ۱۳۹۶، به همراه هشت تن دیگر که وابسته به این مؤسسه بودند، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

این شهروند ایرانی – آمریکایی، در بهمن ماه ۱۳۹۸، با تأیید احکام صادره دادگاه بدوی، به اتهام «همکاری با آمریکا به عنوان دولت متخاصم» به «رد وجوه دریافتی از دولت آمریکا» و ۱۰ سال زندان محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید