وخامت حال کامران درویشی در پانزدهمین روز اعتصاب غذا

وضعیت جسمانی «کامران درویشی» زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه در پانزدهمین روز اعتصاب غذا رو به وخامت است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، وضعیت جسمانی «کامران درویشی» زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که از ۳ خردادماه امسال با درخواست انتقال از بند جرایم مواد مخدر به بند زندانیان سیاسی، با دوختن لبهایش اعتصاب غذا کرده بود، رو به وخامت است بطوری که روز گذشته به دلیل افت فشار خون بیهوش و به بهداری زندان ارومیه منتقل شده است.

به گفته یک منبع آگاه، «کامران درویشی» علی‌رغم توصیه پزشک بهداری زندان مبنی بر ضرورت تزریق سرم، به دلیل بی‌توجهی مسئولین زندان به خواسته‌هایش و تهدید وی به پرونده سازی جدید، از ترزیق سرم خودداری کرده است.

این زندانی سیاسی، که در حال گذراندن دوران محکومیت ۵ ساله در زندان مرکزی ارومیه است، به دستور رئیس زندان با آغاز اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل و از حق تماس و ملاقات با خانواده نیز محروم شده است.

«کامران درویشی» در فروردین ماه امسال نیز، در اعتراض به کارشکنی مسئولین زندان در مورد اجرایی نشدن عفو قوه قضائیه در مورد وی، با دوختن لبهایش دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی سیاسی همچنین در روز سه‌شنبه ۲۲ مردادماه سال گذشته، در نامه‌ای به مسئولین زندان ارومیه با اشاره به صدور گواهی پزشکی قانونی مبنی بر عدم توانایی تحمل ادامه حبس، خواستار آزادی خود شده بود، اما در رویارویی با بی توجهی مسئولان زندان، اعلام اعتصاب غذا کرده و یک‌روز پس از آن نیز لب‌های خود را دوخته‌ بود.

کامران درویشی، اهل ارومیه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ١٣٩۵، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات ایران بازداشت شد و در شعبه ٢ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “ارتباط با یکی از احزاب اپوزسیون” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پیش‌تر پزشکی قانونی گواهی مبنی بر بیماری کامران درویشی صادر کرده‌بود و با استناد به همان گواهی این زندانی سیاسی کُرد که از اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد، می‌‌توانسته به صورت مشروط آزاد شود، اما مسئولان زندان به درخواست او پاسخ مثبت ندادند.