شکنجه با باتوم برقی و تراشیدن سر چهار زندانی در زندان بوکان

چهار زندانی محبوس در بند۲ زندان بوکان به دستور رئیس زندان، با باتوم برقی شکنجه شده و سرشان تراشیده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۹، چهار زندانی محبوس در بند۲ زندان بوکان، به نامهای «امان الله نقشبندی»، «مهران جعفری»، «جعفر سعیدی» و «ایوب اسدی»، به دستور رئیس زندان، با باتوم برقی شکنجه شده و به قصد تحقیر و ارعاب دیگر زندانیان در حیاط زندان سرشان تراشیده شد.

بنا به گزارشات رسیده، خانواده این زندانیان، روز جمعه ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۹، پس از مطلع شدن از رفتار رئیس زندان بوکان با این چهار زندانی، اقدام به تنظیم شکایت علیه وی کردند که «حبیب محمدی» رئیس زندان بوکان، پس از احضار این چهار زندانی آنها را تهدید کرد که در صورت عدم انصراف خانواده هایشان از شکایت علیه وی، برایشان پرونده های جدید می سازد.

به گفته منابع آگاه، «حبیب محمدی» که  از فرودین‌ ماه سال گذشته، به عنوان رئیس جدید زندان بوکان شروع به کار کرده، تا به حال چندین بار شخصاً اقدام به ضرب و شتم  زندانیان معترض و ناراضی نموده است.

گفته می شود حدود ۲۵۰ زندانی در زندان بوکان در دو بند مجزا نگهداری می‌شوند و علیرغم شیوع ویروس کرونا و تراکم بالای تعداد زندانیان، که باعث افزایش نگرانی ها در رابطه با ریسک ابتلا به ویروس کرونا شده، «حبیب محمدی» رئیس زندان بوکان به بهانه های واهی، از اعزام زندانیان واجد شرایط به مرخصی خودداری می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید