احضار و تفهیم اتهام پرستو صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون

«پرستو صالحی»، هنرمند سینما و تلویزیون پس از احضار به دادسرا و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۹، «پرستو صالحی»، بازیگر سینما و تلویزیون، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه و تفهیم اتهام، تا اتمام مراحل دادرسی با صدور قرار وثیقه و بطور موقت آزاد شد.

این فعال هنری با انتشار عکسی از خود در دادگاه نوشت یکی از دلایل احضارش به دادگاه فرهنگ و رسانه، به خاطر پست های انتقادی و حضور در مراسم تشییع قربانیان سقوط هواپیما مقابل دانشگاه امیرکبیر بوده است.

این بازیگر با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «این آخرین جرم من است!!! و برای اونهایی می نویسم که حضور بازیگران در تظاهرات های آمریکا بر علیه نژادپرستی رو تو حلق ما کردین، که اونها کنار مردمشونن و شما… من امروز لحظاتی و تجربه کردم، خانواده ام لحظاتی رو گذروندن که … به خاطر پست های انتقادی به خاطر حضور در مراسم تشییع قربانیان سقوط هواپیما مقابل دانشگاه امیرکبیر و … نه من امروز نترسیدم، تمام شدم!!! موقعی که برای وثیقه ، جواز کسب و سند خواستن ازم برای اینکه بازداشت نشم موقتا و من نداشتم، اون لحظه تمام شدم !!! شاید هنوز باورم نشده بود که انتقاد، اعتراض و مطالبه گری جرم است ، بزه است و من بزه کار. از امروز به خاطر تنهایی خودم سکوت می کنم، به حرمت موی سپید مادرم سکوت می کنم ، به خاطر تپش های قلب برادرم سکوت می کنم، به حرمت اشک چشمانم که امروز بی پناه و بی گناه ریخت سکوت می کنم ، سکوتی می کنم سنگین تر از فریاد … انتشار این خبر هم جرمی دیگر اضافه خواهد کرد به پرونده ام ولی این آخرین جرمم را هم مرتکب می شوم و تمام می کنم، این آخرین جرم من است.»

همچنین لازم به ذکر است، «پرستو صالحی» با دریافت ابلاغیه کتبی از سوی شعبه ۱۲ دایره بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، در تاریخ  ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸، به جهت شرکت در جلسه بازپرسی احضار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید