احضار و تفهیم اتهام پرستو صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون

«پرستو صالحی»، هنرمند سینما و تلویزیون پس از احضار به دادسرا و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۹، «پرستو صالحی»، بازیگر سینما و تلویزیون، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه و تفهیم اتهام، تا اتمام مراحل دادرسی با صدور قرار وثیقه و بطور موقت آزاد شد.

این فعال هنری با انتشار عکسی از خود در دادگاه نوشت یکی از دلایل احضارش به دادگاه فرهنگ و رسانه، به خاطر پست های انتقادی و حضور در مراسم تشییع قربانیان سقوط هواپیما مقابل دانشگاه امیرکبیر بوده است.

این بازیگر با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «این آخرین جرم من است!!! و برای اونهایی می نویسم که حضور بازیگران در تظاهرات های آمریکا بر علیه نژادپرستی رو تو حلق ما کردین، که اونها کنار مردمشونن و شما… من امروز لحظاتی و تجربه کردم، خانواده ام لحظاتی رو گذروندن که … به خاطر پست های انتقادی به خاطر حضور در مراسم تشییع قربانیان سقوط هواپیما مقابل دانشگاه امیرکبیر و … نه من امروز نترسیدم، تمام شدم!!! موقعی که برای وثیقه ، جواز کسب و سند خواستن ازم برای اینکه بازداشت نشم موقتا و من نداشتم، اون لحظه تمام شدم !!! شاید هنوز باورم نشده بود که انتقاد، اعتراض و مطالبه گری جرم است ، بزه است و من بزه کار. از امروز به خاطر تنهایی خودم سکوت می کنم، به حرمت موی سپید مادرم سکوت می کنم ، به خاطر تپش های قلب برادرم سکوت می کنم، به حرمت اشک چشمانم که امروز بی پناه و بی گناه ریخت سکوت می کنم ، سکوتی می کنم سنگین تر از فریاد … انتشار این خبر هم جرمی دیگر اضافه خواهد کرد به پرونده ام ولی این آخرین جرمم را هم مرتکب می شوم و تمام می کنم، این آخرین جرم من است.»

همچنین لازم به ذکر است، «پرستو صالحی» با دریافت ابلاغیه کتبی از سوی شعبه ۱۲ دایره بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، در تاریخ  ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸، به جهت شرکت در جلسه بازپرسی احضار شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل