تفتیش محل کار و ضبط وسایل شخصی دو فعال ترک (آذربایجانی) یک روز پس از بازداشت

محل کار «علی و رضا واثقی»، دو فعال ترک (آذربایجانی) و از شهروندان ساکن اردبیل، توسط نیروهای امنیتی تفتیش و وسایل شخصی و کامپیوتر آنها ضبط شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کسبه و همسایگان «علی و رضا واثقی» فعالین ملی مدنی تُرک آذربایجانی، دیروز پنجشنبه ۲۲ خرداد ماه، نیروهای امنیتی شهرستان اردبیل، به مغازه تابلوسازی برادران واثقی مراجعه کرده و پس از تفتیش محل کار آنها، وسایل شخصی و کامپیوترشان را ضبط کرده اند.

بنا به گزارش رسیده، «علی واثقی» بعد از ظهر دیروز پس از تماس کوتاه با خانواده، از ضرب و شتم خود و برادرش به هنگام دستگیری و حضورشان در بازداشتگاه «اداره اطلاعات اردبیل» خبر داده است وی به دلیل قطع شدن تلفن نتوانسته اطلاعی از دلایل بازداشت و وضعیت جسمی شان بدهد.

«علی و رضا واثقی»، روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، در محل کار خود واقع در میدان قیام شهر اردبیل، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، این دو برادر در زمان بازداشت خواهان رویت حکم بازداشت خود بودند که از سوی ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و این برخورد ماموران موجب شد که کسبه میدان قیام اردبیل نسبت به این نحوه  عملکرد ماموران مداخله و به شدت اعتراض کرده که در پی این موضوع و برای کنترل اوضاع ایجاد شده، چهار خودرو یگان ویژه برای متفرق کردن کسبه و همسایگان در مکان حاضر شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید