غلامرضا منصوری، قاضی متواری متهم پرونده فساد مالی در رومانی بازداشت شد

«غلامرضا منصوری» قاضی متواری متهم ردیف نهمِ پرونده فساد اقتصادی «اکبر طبری» در رومانی توسط پلیس اینترپل بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه ایران، از دستگیری «غلامرضا منصوری»، سرپرست سابق دادسرای فرهنگ و رسانه و قاضی پیشین اجراییات شهرستان لواسانات که متهم به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه در پرونده فساد مالی «اکبر طبری» است، خبر داد.

در جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات «اکبر طبری» و همدستانش که روز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، نماینده دادستان تهران، گفت: متهم ردیف نهم غلامرضا منصوری (قاضی وقت اجرایی لواسان) که از کشور متواری شده است به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است.

قاضی منصوری که سابقه صدور احکام سنگین برای فعالان سیاسی و رسانه‌ای را در کارنامه دارد، سال ۱۳۹۸ به عنوان درمان بیماری صعب العلاج از کشور خارج شد. او با مطرح شدن اتهاماتش در دادگاه، ۱۹ خرداد ماه ویدئویی از مکانی نامشخص منتشر کرد و با ابراز ارادات و وفاداری به نظام و رهبری، ضمن عذرخواهی از رهبری، نظام را «مقدس» و جمهوری اسلامی را «حرم» خواند و مدعی شد که فرار نکرده و به محض رفع محدودیت‌ها، برای دفاع از خود به ایران برمی‌گردد.

«سازمان گزارشگران بدون مرز» با تسلیم شکایتی به «دادستان فدرال آلمان»، این بازپرس سابق دادسرای کارکنان فرهنگ و رسانه را به «جرم علیه بشریت و مسئولیت بازداشت و شکنجه خودسرانه دست‌کم ۲۰ روزنامه‌نگار در ایران در سال ۲۰۱۳ متهم می‌ کنند.

در شکایت «سازمان گزارشگران بدون مرز»اشاره شده است که قاضی منصوری بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی، مرتکب جنایاتی شده که دادستانی فدرال با اقدام سریع خود باید مانع از فرار او بشود. سازمان گزارشگران بدون مرز نوشته است که “دادستانی نباید بگذارد که او از دست عدالت فرار کند”.

 

 

 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید