خسرو صادقی بروجنی توسط دادگاه تجدید نظر به ۷ سال زندان محکوم شد

خسرو صادقی بروجنی، کارشناس جامعه شناسی، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر به هفت سال زندان محکوم شد که براساس ماده۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال آن قابل اجراست. این شهروند در مرداد ماه سال گذشته توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه به ۸ سال زندان محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، بر اساس حکمی که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به پیام ابوطالبی زنوزی وکیل مدافع خسرو صادقی بروجردی ابلاغ شده است، ایشان از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت» به پنج سال حبس و از بابت اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» به ۲ سال حبس و در مجموع به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خسرو صادقی بروجنی در تاریخ ۶ مردادماه سال ۹۸ و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار و با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی داخلی و خارجی» به ۵ سال حبس، از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و با اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» به ۲سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای بروجنی در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۸ بعد از احضار به شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت شد و پس از تفهیم اتهام مورد بازجویی قرار گرفت.

قرار بازداشت ایشان تبدیل به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی شد و نهایتا در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

خسرو صادقی بروجنی کارشناس جامعه شناسی، ضمن پژوهش در حوزه‌ی نئولیبرالیسم و اقتصاد سیاسی ایران، مقالاتی را در این زمینه نوشته است. کتاب “نئولیبرالیسم در بوته نقد” و ”جهانی‌سازی و نابرابری” از جمله کتاب های منتشر شده به قلم  او هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید