حبیب الله سربازی:” پس از چهار روز هنوز از سرنوشت برادرم اطلاعی نداریم”

«حبیب الله بزرگزاده سربازی»، برادر «عبدالله بزرگزاده سربازی» فعال سیاسی بلوچ بازداشت شده توسط «سزویس اطلاعات ترکیه»، از سرنوشت برادرش اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «حبیب الله بزرگزاده سربازی» برادر «عبدالله بزرگزاده سربازی» فعال سیاسی بلوچ که سحرگاه پنجشنبه ۲۲ خردادماه ۱۳۹۹، در منزل شخصی اش توسط سرویس اطلاعات ترکیه (میت) بازداشت شده بود، در گفتگو کوتاهی با گزارشگر کمپین از وضعیت برادرش اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:« پس از چهار روز هنوز از سرنوشت برادرم اطلاعی نداریم و قرار است وکیل وی از امروز وارد پرونده شود.»

«عبدالله بزرگزاده سربازی» پس از بازداشت در منزل شخصی اش در ساعت ۲ بامداد روز پنجشنبه ۲۲ خردادماه ۱۳۹۹، به «بازداشتگاه موقت سرویس اطلاعات ترکیه» در منطقه «آک یورت آنکارا» جنب اداره مهاجرت برده شده و پس از انجام مراحل اداری، انگشت نگاری و … بعد از ظهر همان روز حدود ساعت ۳  توسط ماموران امنیتی به بازداشتگاه دیپورت اتباع خارجی در ترکیه منتقل می شود.

«عبدالله بزرگزاده سربازی»، کنشگر سیاسی و مدنی بلوچ، در جریان اعتراض مردمی نسبت به تجاوز به ۴۱ دختر در ایرانشهر در خردادماه ۱۳۹۸، توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده و در نهایت پس از چندین ماه، به حکم ۱۱ سال حبس محکوم شد.در زمان بازداشت وی ۱۰۰ فعال سیاسی و سازمان های حقوقی و مدنی از جمله «عفو بین الملل» و «دیدبان حقوق بشر» خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط وی شده بودند.

این کنشگر سیاسی و مدنی بلوچ، که با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شده بود کشور را ترک کرد.

با توجه به اینکه مدت اقامت یک ساله «عبدالله بزرگزاده سربازی»، در ترکیه به اتمام رسیده بود اما اقامت او از نظر حقوقی در ترکیه غیرقانونی نبود. وی برای تمدید مدارکش به اداره مهاجرت مراجعه کرده و برایش قرار ملاقات تعیین کرده بودند که هنوز مهلت آن به پایان نرسیده بود. یعنی مساله اتمام اقامت در ترکیه نمی‌تواند دلیل بازداشت این فعال بلوچ باشد.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید