اعتراضات آبان‌ماه: محکومیت یک شهروند تُرک به احکام زندان و شلاق/سند

به دنبال صدور احکام زندان برای بازداشت شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸، یک شهروند تُرک ساکن اردبیل به احکام زندان و شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «میثم جولانی» فعال مدنی تُرک ساکن اردبیل، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان۹۸، امروز ۲۶ خردادماه ۹۹ پس از مراجعه به دفتر شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری۲ اردبیل از حکم ۶ ماه حبس تعزیری و۷۴ ضربه شلاق خود مطلع شده است.

منابع آگاه به کمپین با بیان اینکه این حکم بصورت غیابی صادر شده گزارش دادند «ماموران اجرای احکام شهرستان اردبیل روز شنبه به منزل پدری این شهروند مراجعه کردند و به خاطر عدم حضور میثم به خانواده‌اش اطلاع دادند که حکم او صادر شده و بایستی خود را به زندان معرفی کند، این درحالیست که تاکنون هیچگونه ابلاغیه‌ای مبنی بر زمان حضور میثم جولانی به او ارسال نشده و این فعال امروز بعد از دریافت دادنامه درخواست واخواهی‌اش را به ثبت رسانده».

در رای غیابی که در شعبه ۱۰۲ کیفری ۲ شهرستان اردبیل به ریاست آقای اکبر حیدری صادر شده، این شهروند به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات نامتعارف موضوع گزارش اداره کل اطلاعات استان اردبیل” به ۶ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده که این حکم طی ۲۰ روز قابل تجدیدنظر خواهی خواهد بود.

میثم جولانی در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه در خانه پدری‌اش بازداشت و در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۸ با سپردن قرار کفالت ۱۵ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شده بود.

پیش‌تر نیز خانواده این فعال ترک (آذربایجانی) از جمله پدر، مادر، مهدی برادر و سمیه خواهر او که پیگیر وضعیت او بودند، بازداشت، بازجویی و پس از چند ساعت آزاد شده‌بودند.

اعضای خانواده میثم جولانی که صبح روز یک‌شنبه ۱۰ آذرماه برای پیگیری از وضعیت او به دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل مراجعه کرده‌بودند، بازداشت و عصر همان روز پس از چند ساعت آزاد شدند.

یک منبع مطلع به کمپین گفته‌بود: «صبح روز یک‌شنبه اعضای خانواده میثم جولانی که در حوادث اعتراضات سراسری آبان‌ماه بازداشت شده‌است، برای پیگیری وضعیتش و تلاش برای آزادی موقت او به دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل مراجعه می‌کنند که پس از اطلاع از عدم قبول قرار کفالت برای آزادی موقت او و اصرار برای آزادی‌اش با پرخاش آقای سلیم دادیار مستقر در دادستانی مواجه و با دستور او هر چهار عضو خانواده جولانی بازداشت شدند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید