ابوالفضل نژاد فتح، فعال دانشجویی در دادگاه تجدید نظر به پنج سال حبس محکوم شد

«ابوالفضل نژادفتح» فعال صنفی دانشجویی در دادگاه تجدید نظر که به صورت غیابی برگزار شد، به پنج سال حبس محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، «ابوالفضل نژادفتح »فعال صنفی دانشجویی و دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران که در اعتراضات سراسری آبان سال گذشته، بازداشت شده بود، در دادگاه تجدیدنظر که به صورت غیابی برگزار شد، به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس محکوم شد.

پیشتر بر اساس رای بدوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب، «ابوالفضل نژادفتح» از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به ۵ و ۱ سال حبس محکوم شد که پنج سال از آن قابل اجراست.

ابوالفضل نژادفتح فعال دانشجویی روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۸ بازداشت شده‌‌بود روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۸ با سپردن وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

این فعال دانشجویی روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه بازداشت شده‌‌بود و به همراه او دو دانشجوی دیگر به نام‌های سینا ربیعی و فاطمه سمسار بازداشت شده‌بودند که همان‌روز آزاد شدند.

این دانشجویان در پی تجمع رو یکشنبه ۲۶ آبان در محوطه دانشگاه تهران بازداشت شده‌اند. یک روز پس از بازداشت این دانشجویان، سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران به رسانه‌ها گفته بود: «روز یکشنبه ۲۶ آبان تعدادی از دانشجویان معترض به حوادث اخیر و همچنین مشکلات روز جامعه در دانشگاه تهران تجمع کردند که بنابر اخبار رسیده، چند نفر از دانشجویان بعد از پایان تجمعات در بیرون از دانشگاه دستگیر شدند.»

همچنین شوراهای صنفی دانشجویان کشور در کانال تلگرامی خود روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ماه گزارش داده‌بود که روز دوشنبه ٢٧ آبان دانشجویان دانشگاه تهران دست به تجمعی در اعتراض به افزایش سه برابری نرخ بنزین، وضعیت فاجعه بار معیشتی و سرکوب های سنگین زدند که ۴۰ تا ۵۰ دانشجو بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید