زندان اوین: حسین سرلک، زندانی سیاسی آزاد شد

hosseyin-sarlak

«حسین سرلک» فعال سیاسی مشروطه خواه که در زندان اوین نگهداری می‌شد، روز گذشته از این زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «حسین سرلک» زندانی سیاسی با توجه به عفو مجازات زندانیان توسط «رهبر جمهوری اسلامی» در فروردین‌ماه روز گذشته یکشنبه ۱ تیرماه ۱۳۹۹ از زندان اوین آزاد شد.

آقای سرلک در فروردین ماه سال ۹۶ در منزل داماد خود در تهران توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از دوماه تحمل انفرادی و بازجویی به شعبه دوم بازپرسی دادسرای مقدس منتقل شد؛ بازپرس نصیری پور در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای مقدس اتهام های این شهروند را « اجتماع وتبانی»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به مقدسات» و «توهین به رهبری» عنوان کرد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست “محمد مقیسه” این فعال مشروطه خواه را در تاریخ ۲ آذر ماه ۱۳۹۷ به اتهام های “توهین به رهبری، به تحمل ۲ سال حبس تعزیری”، “تبلیغ علیه نظام، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری”، “توهین به مقدسات به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و همچنین به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی هم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری” محکوم کرده بود.

گزارش شده پس از ارجاع پرونده به دادگاه تجدید نظر، حکم صادره دادگاه بدوی عینا تایید شده و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازا اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری که به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به آن محکوم شده به‌عنوان حکم قطعی این شهروند برای اجرای حبس در پرونده‌اش لحاظ شده است.

«حسین سرلک» که تاکنون ۳۸ ماه از دوران محکومیت خود را در زندان اوین گذرانده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید